Masaüstünde Windows 8’e fazla sabredemedim

Windows 8′i cazip fiyatı (29 TL’ye edinmek mümkün) nedeniyle satın aldım ve masaüstü bilgisayarıma kurdum. Ne var ki Windows 7′ye geri dönmem uzun sürmedi. Memnuniyetsizliğimin nedenini, tablet için tasarlanmış bir arayüzün masaüstüne dayatılması olarak özetleyebilirim.

Biraz açmak gerekirse; örneğin, başlat menüsünün tam ekran haline getirilmesi, başlat menüsü öğelerinin, hassas bir fare ile tıklanmak için değil küçük bir ekranda parmakla dokunmak için tasarlanmış kocaman kutulara dönüşmesi, masaüstünün topyekün tek bir uygulama muamelesi görmesi ve kenarda açılan çubukta bu şekilde yer alması nedeniyle masaüstü pencerelerine erişmenin gereksiz bir şekilde güçleşmesi, açılan bir resim veya hatta müzik dosyasının tam ekran açılması fakat ekranda bunu kapatacak herhangi bir şey bulunmaması, diğer dosyalara geçiş için birkaç takla atılmasının gerekmesi, pencere çubuklarının ve bu çubuklardaki ikonların yok edilmesi, mesela açılan bir uygulamanın kapatılabilmesi gibi temel bir işlevin, sağ üstteki X’e tıklamak yerine, işaretçinin ekranın en köşesine sürüklenmesi, burada biraz beklenilmesi, ilgili küçük önizleme karesini bulup ona sağ tıklanıp “kapat” yazısının tıklanması gibi uzun soluklu bir sürece bağlanması ve benzeri, şu an aklıma gelmeyen birçok sinir bozucu “tasarım yeniliği” sıralanabilir Windows 8′e dair. Tamamı sadece zaman kaybına neden olan, kullanılabilirliği katleden bu yenilikler, şahsen benim için hiç de cazip değil.

Bilgisayarınız bir tablet değil ise ve Windows kullanacaksanız Windows 7′de kalmak, Windows 8 bedava bile dağıtılsa kanımca daha mantıklı…

2 thoughts on “Masaüstünde Windows 8’e fazla sabredemedim

  1. Sistemi görmeden yazabileceğim ilk şey, önceki tecrübelerime dayanarak şu olurdu:
    98se iyi -> Millenium fiyasko, XP iyi -> Vista fiyasko, 7 iyi -> 8 fiyasko

    29 TL’ye windows almak gerçekten cazip fakat deneyimine bakılırsa asıl istedikleri, sistem tabletlere yerleşene kadar biraz para kazanmak. Masaüstünde öyle bir şeye katlanmak mümkündeğil.

    Eline sağlık.

  2. İyi tespit… Katılıyorum. İyi olanları yıllarca kullandık. 98’den XP’ye, XP’den 7’ye geçişler asıl büyük geçişler oldu. Dİğerleri ise gerçekten ara sürüm gibiydi.

    7’ye Microsoft’un güncelleme desteği ne kadar devam edecek bilmiyorum ama bir gün sona ereceğine şüphe yok. O gün yükseltme için mecburiyet hissedebiliriz. Windows eğer bir sonraki sürümde de 8’deki anlayıştan vazgeçmezse ben masaüstü bilgisayarımda Windows’tan vazgeçebilirim, veya 7 ile gittiği yere kadar direnebilirim. Güncelleme çıkarmıyor Microsoft artık XP için ama hala kullanan insanlar var. Bunlardan biri de benim. Netbook’umda XP yüklü.

    Yazıya yaptığın bu değerli katkı için teşekkür ederim.

Bir yorum bırakınız